20 Апр. 2024

Вие сте тук

Успешният контент маркетинг в седем прости стъпки

08.02.2021

Всеки хотелиер, ресторантьор и туроператор би искал да комуникира успешно както с вече привлечените, така и с потенциалните си клиенти. Как става това? Обикновено с публикации на сайта, блог, периодични нюзлетъри или комбинация от трите. Но как решавате какво да публикувате и за кое да ги информирате или с други думи, какви да са комуникационната ви стратегия и контент маркетингът.

Според експертите на Ecole hôtelière de Lausanne (EHL), за да разработите правилна стратегия, трябва да си отговорите на няколко важни въпроса.

 

1. И това е първата стъпка към успешна стратегия за контент маркетинг (който можем да наречем още маркетинг на съдържанието или маркетинг чрез съдържание).

В статия, публикувана на сайта на престижното учебно заведение, въпросите са подредени в следния ред:  

  • Какви са възрастта и полът на типичния ви клиент?
  • Защо посещават вашия хотел, ресторант, бар или туристическа агенция?
  • Какви проблеми решавате за тях?
  • Кое ги мотивира да избират вас пред вашите конкуренти?
  • Как най-често използват услугата ви - сами или с приятели / семейство?

След като си отговорите на тези въпроси, ще придобиете значително по-ясна представа за потенциалните си клиенти и в какво е най-целесъобразно да инвестирате своето време и пари.

 

2. Отделете време, за да формулирате стратегия за съдържанието, както и календар на публикациите си.

Колкото и да е голямо изкушението да започнете веднага да създавате съдържание, от решаващо значение е първо да определите стратегията и календара.  Това от една страна ще ви даде време да приведете съдържанието в съответствие със своите бизнес цели, а от друга –ще ви даде възможност да проследявате кампанията и да контролирате  екипите, натоварени с реализирането на задачата. 

Какво представлява стратегията за контент маркетинг? Тя може да бъде проста или сложна, но трябва да съдържа няколко основни елемента:

  • Конкретни бизнес цели и какъв резултат в крайна сметка искате да постигнете – например, да привлечете 100+ нови клиенти или пък 100+ допълнителни посещения на уебсайта.
  • Разумен бюджет за определен период от време.
  • Кой ще отговаря за изпълнението?

 

Какво представлява редакционият календар? По същество, това е график за публикуване на съдържанието. Когато разработвате редакционния си календар, не забравяйте да отбележите всички ключови дати  (празници, важни фирмени събития и в кои дни ще публикувате информация за тях).

Предварителното планиране може да подскаже нови теми, така че да не останете без идеи за съдържанието на уебсайта.

Например, за Световния ден на коктейлите, който се отбелязва на 13 май може да публикувате забавна статия или видео, свързано с коктейлите или дори да предложите специален коктейл на гостите си.

 

 3. Използвайте потенциала на собствения си персонал.  

Персоналът от рецепция ежедневно комуникира с гостите и можете да се възползвате от това. Служителите там знаят по-добре от всеки друг какви са предпочитанията и желанията на гостите, кое може да им се види интересно или дори забавно. Затова можете да включите член на екипа при разработването на контент маркетинга.

 

4. Редовността на публикациите трябва да се превърне във ваш приоритет.

Трябва стриктно да се спазва целият процес на създаване на съдържанието  – от  възникването на идеята до публикуването на статията на сайта или изпращането по имейл. Ако ползвате външни услуги, не забравяйте да определите служител, който ще работи директно с агенцията и ще координира всички действия. Преди да започнете да качвате публикации, направете предварителен график.  Например, ако планирате да публикувате 4 статии месечно, постарайте се те да излизат всяка седмица, а не наведнъж в края на месеца. Това създава предвидимост и доверие у читателя.

Не забравяйте, че хората почти винаги предпочитат последователността на съдържанието пред неговото количество.  Не се притеснявайте, ако не можете да осигурите повече от една или две публикации месечно  – важно е не да бъдат многобройни, а  редовни.

Форматът също има значение. Важно е публикациите да изглеждат по един и същи начин по отношение на шрифтове и форматиране.  Читателят на блога, който съответно е и ваш потенциален клиент, ще очаква съдържанието да изглежда по начина, с който вече е свикнал.

Същото се отнася и до стила и общия тон на публикациите.

 

5. Подходете по нов начин към вече съществуващото съдържание.  

Създаването на ново висококачествено съдържание обикновено струва скъпо. Можете обаче да използвате съществуващото съдържание по нов начин. Да речем, че сте собственик на бутиков хотел в центъра на града. Искате да подобрите SEO на уебсайта си, като създадете блог. Преди да наемете копирайтър или да губите време с идеи за теми, вижте с какво разполагате. Вероятно вече имате силно присъствие в Instagram, където сте натрупали доста снимки. Преценете дали те не могат да се използват за създаване на нова статия в блога. Прегледайте по-старите публикации в социалните медии и вижте кои са получили най-много харесвания, коментари и споделяния. Можете да използвате подобни теми за нови публикации в блога.

 

 6. Винаги включвайте основен призив за действие (call to action).

Въпреки че предназначението на контент маркетинга не е да се конкурира с рекламата, публикациите ви трябва да съдържат някакъв призив – да разгледат друга статия или видеоклип в блога, да дойдат на предстоящо събитие или дори да си направят резервация.

Популярните призиви за действие, които се използват от хотелиерите са: Направете резервация;  регистрирайте се, за да получите …;  следвайте ни в социалните медии; регистрирайте се, за да получите купон за намаление или код за оферта;  вижте друга статия в блога, видеоклип или уеб страница.

 

7. Одитирайте и актуализирайте стратегията си за контент маркетинг всяко тримесечие.

След като публикувате съдържание в продължение на няколко месеца, проверете кое е работило добре и кое – не. Можете ли да обвържете някоя конкретна статия или видеоклип с увеличаване броя на клиентите? Как оценяват съдържанието хората от екипа ви? Има ли нови платформи, в които си струва да инвестирате? Тези съображения трябва да се вземат под внимание, като анализът се прави всяко тримесечие или поне веднъж годишно ( или в сезона).

 

Важно е да следите редовно как реагира аудиторията на публикациите и ако е необходимо, да правите корекции в съдържанието.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed