Над 19,5 млн хотелски стаи има в света към началото на 2014 г. Повече от една трета от тях (7,85 млн) принадлежат на един или друг бранд, съобщи hotel-online.com, позовавайки се на анализ на MKG Hospitality.
Най-много хотели брандовете са открили в Азиатско-Тихоокеанския регион (+11.5%). Следват Близкият Изток и Африка (+7.2%), и Латинска Америка (+3,8%).
Сред хотелските групировки на първо място остава InterContinental Hotels Group (IHG), запазвайки лидерската си позиция в световен мащаб. Най-голям е потенциалът на Home Inns, разширил присъствието си с 42 хил. хотелски стаи за година. Според експертите не е изключило тази китайска хотелска верига ще промени реалностите на световния пазар в близките години.
Топ-10 на световните хотелски вериги