Най-известната забележителност на Пловдив е международният панаир. Това показва проучване, според което за 93.5% от анкетираните най-познатият обект в града е националният изложбен център. Данните оповести проф. д-р арх. Тодор Кръстев, президент на Асоциацията за културен туризъм, по време на дискусия на тема „Пловдив - столица на културния туризъм в България и как бизнесът да спечели от това“.
Същият резултат беше регистриран и от национално проучване, направено от общината при разработването на „Стратегия и план за развитие на туризма в община Пловдив 2009 – 2013 г.”. Тогава отново панаирът бе начело на класацията по популярност, следван от Стария град, тепетата и Античният театър. Изложбеният център и архитектурно-историческият резерват привличат най-много посетители (79.8%), установи изследването.
Според него Пловдив е най-подходящият български град за изложби, конгреси и конференции – почти 87% от запитаните са на това мнение. Следват София (81%) и Варна (59,5%).
Международният панаир заема първото място и сред елементите, които формират бранда на Пловдив, заедно с тепетата, Гребната база, Стария град и културния живот. Това бе един от изводите на проучване, проведено по проект „Ролята на градската култура за изграждане на бранд на място” и представено в студия на Стефания Темелкова от Нов български университет през 2010 година. Налага се изводът, че Пловдив е значителен конгресен и културен център, обобщава тя.
Най-ярката емблема на града – панаирът, ще чества своята 120-годишнина през септември. За юбилеят на Първото българско земеделско-промишлено изложение вече е подготвена серия от съвместни прояви на националния изложбен център и общината. Кулминацията ще бъде по време на Международния технически панаир от 24 до 29 септември, на който се очакват около 100 000 посетители.
Ние ще се постараем да направим силна реклама на Пловдив и на България, заяви неотдавна бизнесменът Георги Гергов, който е и президент на Централноевропейския панаирен алианс.