Хората по цял свят са изморени от изолацията и започват да си мечтаят за нови пътувания. Други не само мечтаят, но и планират бъдещите си почивки и пътешествия дори с риск да не се осъществят. Това показва проучване, публикувано в началото на март от American Express.
Друго проучване, проведено от консултантската компания Oliver Wyman показва, че безопасността и чистотата (след цената) са най-важните фактори, които днес оказват влияние върху избора на хотел. Данните сочат, че 83% от пътуващите избират хотели, които взимат строги предпазни мерки и информират за тях бъдещите си гости чрез социалните медии или други канали.
Веднъж привлечен в хотела, гостът не само че не трябва да бъде разочарован, но и да бъде максимално удовлетворен от предлагането. Според експерти от Hotelogix не е изненадващо, че в пост COVID ерата ще има засилен натиск за поддържане на удовлетвореността на гостите. Затова собственици и мениджъри на хотели преосмислят начините за спечелване на доверието на клиентите си. Ето и няколко основни мерки, които според експертите ще позволят да се повиши удовлетвореността на гостите:
Поддържането на високи хигиенни стандарти се превърна в един от ключовите фактори за придобиване на конкурентно предимство. Въпреки че ваксинирането започна започна в много страни, доверието на потенциалните клиенти остава относително ниско. 34% от туристите смятат, че е опасно да пътуват, докато Световната здравна организация (СЗО) не обяви края на пандемията. Следователно единственият начин хотелиерите да се откроят на този силно конкурентен пазар е чрез фокусирането си към спазване на високи стандарти за чистота. Приоритетни трябва да бъдат най-рисковите зони - рецепцията, дръжките на вратите, асансьорите, общите помещения и т.н. Дозатори за дезинфекция на ръце трябва да има не само на рецепция, но и на други места, където може да има струпване на хора – например, близо до асансьора, във фоайето, край басейна и пр.
2. Оптимизиране на настаняването и освобождаването на стаите
Как да бъдат спазени изискванията за безопасност и социална дистанция и в същото време гостите да не се изнервят от дългото чакане на рецепция при пристигане и напускане? Днес в помощ на хотелиерите са технологиите, които помагат да се въведе експресно или онлайн настаняване или напускане. Това спестява струпването на хора на рецепция и позволява да се осигури безопасност не само за гостите, но и за персонала на хотела.
3. Гъвкава анулационна политика
Поради безпрецедентния характер на пандемията много потенциални гости на хотела вече са загубили пари от резервации на хотели, купуване на туристически пакети и самолетни билети. В условията на несигурност мнозина от тях се колебаят дали да платят престоя си предварително. Това дава на хотелиерите възможност да покажат, че ценят гостите си, предоставяйки възможност за безплатни анулации и гъвкава политика за резервиране.
4. Обучение на персонала.
Усилията могат да отидат на халост, ако персоналът не е добре обучен. Всички служители на хотела задължително трябва да са обучени как да спазват новите хигиенни мерки.
5. Персонализиране на преживяването
През последното десетилетие хотелиерството все повече зависи от технологиите, но все повече е насочено към човека. Технологиите подкрепят усилията, но в крайна сметка преживяването зависи от хората. Трябва да се създаде връзката между хотела и гостите.
Персонализирането на преживяванията на гостите е начин да повишите тяхната удовлетвореност и да получите положителни отзиви, които градят вашата онлайн репутация.