До десет години можем да очакваме появата на виртуална реалност, СПА процедури в самолета и мобилен консиерж – услуги, чиято цел е да посрещнат всякакви нужди на туристите по време на тяхното пътуване. Това сочат прогнозите на ново проучване „Крос продажбите - начин да печелите“ (Cross-Sell Your Way to Profit), чиито резултати бяха оповестени от независимата компания «Forrester Consulting», извършила проучването по поръчка на «Amadeus». Проучването е посветено на новите услуги, които могат да се появят на пазара до 2020 г.
Резултатите са базирани върху количествени и качествени оценки на лидери в туристическата индустрия. Целта е да се определи по какъв начин ще се променят потребностите на туристите и какви нови услуги ще могат да предлагат авиокомпаниите, железопътните и круизните компании в бъдеще.
Сред новоочакваните услуги експертите посочват:
Възможност туристите предварително да се запознаят под формата на виртуалната реалност с летищата, хотелите и круизните кораби. Повече от половината от анкетираните смятат, че ще предлагат в бъдеще такава услуга.
80% от доставчиците на туристически услуги ще предлагат цифров консиерж през мобилен интернет, който ще спомогне за повишаване на услугите в хотела, на летището и пр.
В бъдеще 37% от компаниите ще предлагат СПА процедури на различни етапи на пътешествието, предоставяйки възможност на туристите да релаксират.
Промяната в портфолиото на услугите, които се предлагат по време на пътуванията, са свързани с нарасналата заинтересованост на провайдърите за сътрудничество с партньори. Резултатът от подобно сътрудничество ще е подобряване в качеството на пътуването зеа туристите и създаване на допълнителни източници на приходи за операторите.
Според експертите ръстът на мобилните комуникации, на туристопотока към развиващи се дестинации и опазването на околната среда са трите решаващи фактора, които влияят най-много върху развитието на туристическата индустрия.