03 Май 2024

Вие сте тук

Какво ново във Facebook за хотелиерите?

01.06.2010

THExperts

 

През април Facebook стартира подобрен вариант на бутона 'Like', което дава възможност на потребителите да осъществят по-лесна връзка с брандове, услуги и продукти в цялата мрежа.

Досега “Like”-функцията позволяваше на потребителите да контактуват само вътре в мрежата на Facebook. Например, ако някой публикуваще определено съдържание, мрежата от приятелите му можеше да натисне бутона “Like”, което пък показваше на всичките му приятели какво харесва.

Новата функция прави още една крачка напред, позволявайки на потребителите да „харесат” уебсайтове на трети страни, а техния профил ще се свърже със страницата на съответната компания във Facebook.

В същото време тази нова функция може да се използва като отворен канал – също както прибавянето на нови приятели – което позволява на компаниите да им изпращат своите новини, оферти, линкове и снимки. За хотелиерите това означава, че те могат да предлагат промоционални цени, снимки на хотела или да изпращат специални оферти към хората, които вече са проявили интерес към неговите услуги, пояснява предимствата на новата функция американската компания Lodging Interactive, специализирана в интернет маркетинг. Всичко това според експертите на компанията дава възможност за създаване на специфичен и персонифициран стил на рекламиране с висока възвращаемонт на инвестицията.

Съществуват няколко интелигентни начина хотелиерите да се възползват от този мощен механизъм, който Facebook им предоставя за връзка с потребителите. За да се подтикнат колкото е възможно повече хора да използват бутона “Like” по отношение на вашия уебсайт – и което е по-важно, за ги задържите, трябва да следвате няколко основни стъпки.

 

 

1. Привлечете потребители на уебсайта си.

За да „харесат” хората вашия хотел, те трябва първо да посетят неговия уебсайт. Има много начини това да стане, но най-ефективният са намаленията. Когато гостът напуска хотела, отпечатайте на сметката му съобщение от типа на: Кликнете върху бутона “Like” на нашия уебсайт и ще получите 10% намаление при следващото си посещение в хотела”. Подобни послания могат да бъдат отпечатани върху брошури, имейли, бюлетини и дори върху онлайн банери.

 

2. Задръжте интереса им с динамично съдържание

След като гостът веднъж „хареса” вашия уебсайт, те ще станат ваши фенове, но само докато имат полза от тази връзка. Това означава да получават оферти, новини и интересно или полезно съдържание. Това означава също, че ще трябва често да ги спамвате. В зависимост от имиджа на бранда и тона, възприет в комуникацията с гостите, можете да публикувате забавни истории за живота на хотела, случки със служители, промоции и намаления и всичко, за което искате да ги информирате.

Винаги обаче се опитвайте да се поставите на мястото на госта, за да прецените какво ще провокира най-много неговия интерес.

3. Накарайта ги да действат

Новите функции на бутона “Like”, вашата страница във Facebook ще стане почти толкова важна, колкото хотелският ви уебсайт. Хората, които пътуват често, са много лоялни към брандовете, които са харесали, и публикуват снимки и впечатления за престоя си в хотела. Окуражете този диалог, публикувайки създадено от гостите ви съдържание на страницата си във Facebook. Позволете им да публикуват видео, да задават въпроси и изразяват своите притеснения, както и да споделят преживяванията си по време на престоя в хотела. Можете да предложите и специални отстъпки и бонуси на онези, които си правят труда да публикуват видеоклипчета и снимки от пребиваването си. Това подтиква хората да си комуникират с вашата страница във Facebook и увеличава позитивните им впечатления.

Инсталирането на “Like” бутони на корпоративните сайтове е интуитивен процес. Сайтове като Duct Tape Marketing, например, предлагат кодове (“Social Plugins”), които могат лесно да блъдат прибавени към темплейта на вашия сайт. Но онези, които възприемат използването на подобни бутони като част от цялостната корпоративна стратегия по отношение на социалните медии, би трябвало да се консултират с професионалисти в областта на дигиталния маркетинг, за да са сигурни, че подобно нещо ще бъде ефикасно и че няма да стресира потребителите, предлагайки им прекалено много канали за комуникация.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed