19 Апр. 2024

Вие сте тук

WI-FI в хотела се превръща в нещо обичайно

20.05.2010

THExperts

Необходимостта от безжичен интернет стана очевадна по време на изригването на исландския вулкан, когато заради облаците пепел въздушните полети в Европа бяха блокирани. Много бизнесмени през тези шест дни се опитваха да ръководят бизнеса си от хотелските стаи в режим онлайн в буквалния смисъл на думата и без никакво преувеличение.

Достатъчно притеснени от транспортните проблеми, деловите хора оставаха безмълвни, сблъсквайки се с отсъствие или лошо работещи Wi Fi системи в хотерлите. И намираха изход от положението, търсейки най-близкото място с достъп до интернет, тъй като много сайтове /например, на сайта на Wi Fi Алианса wi-fi.jiwire.com/ може лесно да се намерят десетки хиляди платени и безплатни Hot Spot в цял свят.

В някои случаи хората излизаха от положение с помощта на смартфони или GSM модеми. Въпреки това мнозина хотелиери точно в тези дни осъзнаха факта от последното десетилетие – деловият пътешественик изисква Wi Fi достъп и не приема никакви извинения.

Докато хотелите от най-високата част на ценовата скала и конгресния сегмент често се опитват да налагат такси за ползване на безжичен интернет, хотелите от средна ценова категория предоставят на гостите си безплатно подобна възможност. Това среща добър отзвук сред корпоративните клиенти. Те активно се опитват да внушат на хотелиерите една простичка мисъл – в съвременния свят клиентът очаква да получи безплатен безжичен интернет навсякъде в хотела.

Малко по малко хотелиерите започват да възприемат тези изисквания. Въпреки започналото оживление на туристическата индустрия днес те все още трябва да бъдат твърде внимателни с
цените. Представителите на големи корпорации успяват да получат безплатен интернет достъп дори от несговорчивите конгресни хотели. Според проучване на американската Association of Corporate Travel Executives 80% от мениджърите на корпорации смятат наличието на Wi Fi достъп за основен критерий при избор на хотел. Корпорацията Marriott International, която включва над 3500 хотела в света, от луксозните Ritz-Carlton до хотели средна категория като Courtyard, правят преоценка на техническите си възможности за предоставяне на Wi Fi достъп, отчитайки както промененото търсене, така и прогнозите за изискванията на клиентите в бъдеще.

Днес вече не можем да игнорираме широчината на банда, казва Пейдж Петри, старши вицепрезидент, който отговаря в Marriott International за информационните технологии. Трябва да гледаме утрешния ден. Досега хотелите всеки път трябваше да създават нова вътрешна мрежа – за телефон, за телевизор, за компютър. Marriott работи за създаването на унифицирана мрежа, в която ще могат да се включат най-различни устройства и която ще бъде винаги достъпна за гостите, казва той.

Разпространението на персонални устройства като смартфони, които могат да се използват и като мобилни телефони, и като Wi Fi връзка, може би ще намали необходимостта за разширяване на канала за връзка. Но в подобни хотели потребителите обикновено избират Wi Fi, тъй като мобилните устройства в този случай работят по-ефективно и харчат по-малко батерии. Днес хотелиерите разширяват зоната на действие на Wi Fi върху цялата сграда, включително и конферентните помещения. В такива места хотелиерите с помощта на местните провайдери се опитват да усилят традиционно слабият сигнал, който получават.

 

По материали на Ню Йорк Таймс

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed