„TikTok е само за тинейджърите“, TikTok не е за сериозни хора, така че не е подходящ за реклама на бизнеса“. Сигурно сте чували или чели подобни мнения. И въпреки това един видеоклип в TikTok спаси от фалит заведение за тако в Гленвю, щат Илинойс, и напълно преобърна преобърна бизнеса.
Във видеото се вижда, как собственикът е сам без нито един клиент в заведението. Клипчето се заснема от дъщеря им, която пояснява в надпис към него: „Сърцето ми се къса да виждам, как майка ми гледа към вратата в очакване на клиенти“.
Оттогава клипът има над 50 млн гледания, а клиентите се надпреварват да посетят заведението.
Друг начинаещ американски тиктокър получил покана да посети заведение в Лас Вегас, което нямало клиенти и изпитвало трудности да плаща заплати на служителите и наема си. Младежът приел поканата и срещу по-малко от 100 долара публикувал няколко клипа в TikTok.
Оттогава, благодарение на вирусния маркетинг, телефонът не спира да звъни, а служителите не успяват да се справят с поръчките.
И въпреки тези примери взаимоотношенията между ресторантите и инфлуенсърите засега остават противоречиви. Успехът от подобна кампания зависи не само от качествата на рекламния клип, но и от това дали целевата аудитория на заведението съвпада с феновете на съответния инфлуенсър, както и от много други фактори, коментират експерти.