19 Апр. 2024

Вие сте тук

TripAdvisor с ново проучване за хотелите

02.08.2012

Индонезия, Бразилия, Русия, САЩ и Индия са сред страните с най-добри перспективи за хотелиерството. На другия полюс са Нова Зеландия, Франция, Испания, Италия и Гърция, за които очакванията са най-лоши. Това показват резултати от последното проучване TripAdvisor Industry Index. В проучването са участвали 25 хил. души от цял свят, като 5 хил. от тях са от САЩ.

 

Изследването се провежда традиционно, за да се откроят основните тенденции в хотелиерството по света. За по-големите хотели прогнозите са по-оптимистични. 30% от хотелите в САЩ например твърдят, че са "изключително печеливши" и "много печеливши" през последните шест месеца. В сравнение с декември миналата година те са с 3% повече.

 

В Северна Америка 34% от по-големите хотели (с над 50 стаи) са по-печеливши, отколкото хотелите, в които броят на стаите е под 50. В хотелите от първата категория овече от една трета (34%) са се определили като "много" и "изключително печеливши", докато сред малките хотели само един от четири хотела се определя по същия начин.

 

Очакванията за добро развитие леко са спаднали, като 62% от хотелиерите очакват подобрение на икономическата ситуация през следващите шест месеца, при 65% през декември 2011 г. Прогнозите също зависят от големината на хотела – 67% от по-големите очакват подобрение, докато същата прогноза дават 57% от по-малките.

 

Мексико и Карибите – най-добри места за работа в Северна Америка

Около една пета от хотелите в Мексико и Карибския регион възнамеряват да увеличат броя на служителите си. В същото време в САЩ подобно намерение изразяват едва 15% от хотелиерите. Извън Северна Америка добри са перспективите в Индия (39%) и Бразилия (34%), докато във Франция едва в 6%, а във Великобритания – в 8% от хотелите се предвижда наемането на нов персонал.

 

Хотелски тарифи

В прогнозите за най-голям спад в цените в сравнение с есента на 2011 г. на първо място е Гърция с 58%, Испания – с 43%, Италия – 37%, Австралия – 32%, Нова Зеландия – 29%. Най-висок ръст на цените се очаква в САЩ – с 47%, Бразилия – 42%, Русия – 42%, Индонезия – 37%, Турция – 35%.

 

Специални оферти

Специалните оферти са основен инструмент за привличане на гостите, показва проучването. Най-популярни сред хотелиерите са отстъпката от цената на хотелската стая – 58%, допълнителни услуги (вкл. безплатен интернет) – 44%, безплатен паркинг – 31%, бонус точки – 30%, безплатен вестник – 20%.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed