18 Апр. 2024

Вие сте тук

Новите условия изискват нов подход към ревеню мениджмънта

01.07.2022

Правете повече с по-малко – такава е новата формула за успешна работа в хотелския бизнес, а и във всeur друг бизнес. Това смята Катлийн Кълън, експерт по ревеню мениджър в PTG Consulting, Сан Франциско. В статия в списание HOTELS тя дава съвети и препоръки за работа в променената среда за туристическия бизнес от 2019 г. насам. Причина за това са икономическите проблеми като цяло и трудностите, свързани с пазара на труда, като в световен мащаб не се очаква ситуацията да се подобри в близко бъдеще.

 

Днес за успешното представяне на хотела има ключово значение  не само добрата стратегия, използването на технологии, но и тактическото изпълнение на задачите, смята тя.

 

Експертът посочва, че преди пандемията много хотелиери разчитаха в голяма степен на системи за управление на приходите (Revenue Management Systems, RMS) за подробен анализ и взимане на решения за ценообразуване. Традиционните RMS обаче не могат да се справят с постоянните промени и изискват непрекъснато преконфигуриране. В същото време голямото натоварване и липсата на време  правят управлението на хотела истинско предизвикателство. Поради това много от хотелите се връщат към ръчни процеси, за да  могат да бъдат по-гъвкави и ефективни.

 

Партньорствата – само ефективни

Точно ефективността според Катлийн Кълън  е най-необходима.  Всеки аспект на хотелиерския бизнес  е фокусиран върху това как да бъде по-ефективен. С това е свързано и преосмислянето на съществуващите партньорства, тъй като днешният хотел има нужда от сътрудничество с партньори, които предоставят качествени услуги и превъзходна поддръжка. Днес никой няма да прояви толерантност към онези, които забавят или оскъпяват работата, казва тя.

 

Забравете за офлайн каналите

Офлайн каналите вече не са опция. Новият бенчмаркинг носи нови възможности за приходи. Ако преди основният начин за определяне на стратегиите се основаваше на сравняване на техните собствени продукти и услуги с други хотели на същия пазар или подобни дестинации, днес нещата изглеждат различно. Според Катлийн Кълън, като резултат от всички промени в начина на работа на хотелите, предлаганите услуги и модификации в сегментирането на клиентите, е изключително важно всеки хотел да преразгледа конкурентните си предимства.  Много е вероятно днес те да са съвсем различни в сравнение с миналото.

 

Не допускайте да има забравен клиент

Гостът, който е отменил резервацията си, превръща ли се при вас в забравен клиент? Помислете как да приложите метода за проследяване и комуникация с тези, които може да са анулирали резервацията си.  Използвайте тези данни, за да създадете стратегия, фокусирана върху персонализирано отношение и да ги насърчите да резервират отново. Хотелите разполагат с няколко опции за проследяване на анулациите. Някои си позволяват лукса да използват сложни технологии. Но за останалите  може да се окаже полезна и простата комбинацията от използване на (PMS, Property Мanagement System) и електронна таблица в Excel. Уверете се, че PMS е настроен така, че да можете да проследите причините за анулирането. Това ще ви позволи да изготвяте планове за всеки клиент или за сегмент от клиенти.  

 

Преосмисляне на продукта и пазарите

Преосмислете продукта си и помислете за коуъркинг пространства. Начинът, по който хората работят, се е променил завинаги. Днес доста хора не искат да се връщат в офиса, но пък искат комфортна и продуктивна работна среда.

Прегледайте отново всички пространства в хотела и вижте дали всички те се използват достатъчно ефективно и целесъобразно. Може би ще откриете нови възможности за приходи. Има ли заседателни зали, които могат да бъдат превърнати в множество офиси? Имате ли стаи за гости, които може да се използват по-добре за краткосрочни офиси?

Помислете и дали не можете да се насочите към гости и пазари, които досега не са били ваш таргет.

Мислете за туристическите агенции като за ваши приятели. Поддържайте връзки с квалифицирани туристически агенции и разширете подхода с FAM-пътувания. След това проследявайте резервациите от тях, за да установите, доколко са успешни взаимоотношенията и каква е възвращаемостта на инвестициите.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed