29 Март 2024

Вие сте тук

 Нов потребителски индекс ще измерва качеството на хотелските услуги в България

09.01.2023

 

             Нов потребителски индекс ще измерва качеството на хотелските услуги в България, съобщиха от Хотелския форум, инициатор на създаването на индекса. При изчисляването на индекса HotScore™ (Hotel Score) основна тежест имат отзивите и оценките на гостите на хотелите, публикувани в повече от 200 онлайн платформи, сред които Booking, Tripadvisor, Holiday Check, Google и други. Други фактори, които също се отчитат, са категорията на хотела, броят на коментарите и оценките в различните платформи и др.

 

              През ноември и декември миналата година, в партньорство с международния лидер за оценкана онлайн репутацията на хотелите TrustYou, беше изчислен годишният HotScore™ на над 1500 хотела в България – всички, които отговарят на условието да имат 20 и повече стаи и категория три и повече звезди. Резултатът е класацията TOP 100 Best Hotels in Bulgaria 2022, в която влизат 100-те хотела с най-висок HotScore™ в страната.

 

               Според представителите на „Хотелския форум“ въпреки че в медиите и социалните мрежи могат да бъдат открити множество публикации за хотели, най-често те са фокусирани върху проблемни хотели, услуги и ситуации, в които туристи са били заблуждавани или са получили разочароващо отношение от страна на местата за настаняване.

 

               Заедно с това има стотици хотели, които работят успешно, а доволните им гости се връщат отново и отново, въпреки че „браншът беше „обезкръвен“ от страна на кадри и оперативен капитал  по време на двете пандемични години“, посочват от сдружението. И добавят, че тъй като тези хотели не „произвеждат“ новини, а и мениджърите им са твърде заети всичко да върви добре, те рядко са обект на репортажи или интервюта.

 

             Задачата на индекса HotScore™ е да разкрие реалната картина за качеството на хотелскатауслуга у нас и то благодарение на най-безпристрастното „жури“ – гостите на хотелите. По този начин в светлините на прожекторите ще попаднат тези хотели и хотелиери, които са постигнали и запазили най-високо ниво на услугата.

 

             Целта на класацията TOP 100 Best Hotels in Bulgaria е:

 

– да се мотивират собствениците, мениджърите и екипите на участващите в класацията хотели                                    да запазят и дори да надградят високото ниво, което вече са постигнали.

 

– екипите на хотелите, които през тази година не попадат в класацията, да се мобилизират,                                          така че да увеличат шансовете си за класиране през следващата година.

 

– когато избират хотели за почивка, наред с другите фактори като цена на нощувката, големина                                     на стаята и наличие на спа център, туристите да проверяват също какво е нивото на хотелските                              услуги в различните хотели – било чрез техния HotScore™, било чрез специалните стикери, които                             ще удостоверяват присъствието на хотела в класацията

 

На 19 януари предстои участниците в класацията TOP 100 Best Hotels in Bulgaria 2022 да бъдатотличени на специална церемония във Военния клуб в София.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed