28 Март 2024

Вие сте тук

ITB Berlin 2011 с кампания за защита правата на децата

09.03.2011

Започналата днес най-голяма в света туристическа борса ITB Berlin обяви кампания за защита на децата от използването им за сексуална експлоатация в туризма. Участниците и посетителите ще подпишат днес Косекс за защита на децата.

В германската столица се открива 43-ото издание на Международната туристическа борса "ИТБ-Берлин 2011", която се явява като барометър за световната туризъм, предадоха ИТАР-ТАСС и Франс прес. България по традиция участва с национален щанд на туристическата борса.

11 163 изложители от 188 държави. Има лек ръст спрямо 2010 година, когато участниците наброяваха 11 127. Участващите туристически компании са разположени в 26 павилиона в изложбения комплекс "Месе Берлин". Очаква се борсата, която ще бъде отворена за широката публика само през последните два дни, да бъде посетена от около 100 000 експерти и 60 000 любители на пътешествията, желаещи да се запознаят с основните направления в развитието на съвременния туризъм.

Тази година страна партньор на изложението е Полша, след като през 2010 година Турция имаше този почетен статут.


България участва традиционно с национален щанд, на който са представени 40 участника. Акцентът в българското участие е културен туризъм.

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма е организатор на българското участие, което през тази година е с акцент върху културния туризъм. Изложбеният щанд е с площ от 429 кв. м., където посетителите имат възможност да се запознаят с основни акценти в представянето на различни видове туризъм в България – културен, исторически, винен, спа, религиозен и други.

Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков ще участва на 10 март в представянето на България на изложението и ще присъства същия ден на пресконференцията за чуждестранните медии, посветена на страната ни. В рамките на визитата си той ще има среща с израелския министър на туризма Стас Мисечников, както и български браншови организации в областта на туризма.

За първи път в рамките на националното участие на ITB Берлин МИЕТ организира кръгла маса – дискусия с местни туроператори. Тя ще се проведе на 11 март от 10 до 12 часа. Очакват се и срещи на българската делегация с представители на паневропейските телевизионни канали Euronews и Eurosport, както и с германски туроператори.

Богата анимационна програма съпътства деловите срещи на българския щанд по време на изложението. Посетителите могат да наблюдават демонстрация на типични български занаяти, изработка на мартеници и други. На 12 и 13 март група от танцов ансамбъл „Българе“ ще изненада гостите на националния ни щанд с богата фолклорна програма. На щанда е организиран и специален винен бар, на който се дегустират подбрана селекция от качествени вина.

Културният туризъм е акцент на българското участие на ITB Берлин през тази година. Това е един от елементите на българския туристически продукт, но които страната залага сериозно, за да развие предлагането като целогодишна туристическа дестинация. Той има потенциал да развие националния туристически продукт, защото добавя нова стойност към традиционното туристическо предлагане в страната. В това отношение политиката на българското правителство е изцяло в синхрон с европейската визия за налагане на концепцията за единна туристическа дестинация „Европа“ с водещо място на културния туризъм в националните туристически политики.

През януари 2011 г. България е посетена от общо 249 697 чуждестранни граждани – без транзитно преминалите, което е с 5% повече спрямо същия период на миналата година. Увеличение с 4.3% бележат посещенията с цел почивка и ваканция. Германия е един от водещите пазари за българския туризъм. През януари тази година 9670

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed