28 Март 2024

Вие сте тук

Cоциалната мрежа Pinterest

06.12.2013

и защо българските хотелиери, туроператори, турагенти и

дестинации трябва непременно да я ползват

 

       Лина Анастасова

 

Туризмът и хотелиерството - двата основни стълба на индустрията за гостоприемство, са сфери на бизнес дейности, в които се продават представи, мечти, фантазии, защото решението за покупка се взема в голяма степен на основа на проучване на визуален материал - снимки, видеоклипове и др. По тази причина визуалното представяне на продукта в тези браншове е от изключителна важност.

 

През последните две години хотелиерските и посредническите фирми - туроператори и турагенти започнаха все по-активно и ефективно да използват възможностите на интернет за онлайн реклама и изграждане на имидж, включително и чрез по-известните социални мрежи - Facebook, YouTube, Twitter, Google+, но има една мрежа, която все още не е станала популярен маркетингов инструмент за тази индустрия. Това е  Pinterest, която е сравнително нова мрежа, макар, че Бета-версията й бе лансирана още през 2010 година. Възходът й се случи през 2011 година, когато тя беше включена в класацията Топ 50 на най-добрите уебсайтове на списание “Time”. В края на 2012 година сайтът получи още повече внимание, когато влезе в Топ 10 на социалните мрежи и заслужи репутацията на мрежа, която осигурява чрез рефериране повече трафик към сайтове на ритейлъри, отколкото You Тube, Google+ LinkedIn  общо.

            Възниква въпросът

Защо Pinterest става толкова популярна?

            Всъщност, Pinterеst е уебсайт за споделяне на снимки, т.е. една дигитална дъска, където потребителите могат да създадат колекции от снимки и видео за нещата, които харесват - марки на всякакви стоки, хотели, дестинации, ресторанти. Мисията на мрежата е „да свързва всеки в света чрез нещата, които той/тя харесва”.  Когато закачите някаква снимка на този сайт, можете да напишете коментари, идеи и да тагвате снимките. Освен това всеки може да следи публикуваното визуално съдържание от други и да го споделя.

 

Кой използваPinterest

и защо хотелиери, туроператори и турагенти трябва да използват тази мрежа?

Прeгледът и инфографиката на Mashable[1] показва, че:

  1. Времето, което се използва за престой в Pinterest- 15.8 мин., е доста повече от  това за престой във Фейсбук и близко до това за престой в YouТube.
  2. Pinterest привлича 1.36 милиона посетители на ден и ръстът е 2702% спрямо май 2011 година;
  3. Pinterеst осигурява чрез препоръки много повече трафик към сайтовете на ритейлъри, отколкото You Тube, Google+ LinkedIn  заедно;
  4. Голяма част от съдържанието на публикациите в него се споделя и „пре-закача” между потребителите на самата мрежа;
  5. 68.2% от потребителите на сайта са жени ( 97% от феновете и на Pinterest, които са от Фейсбук са жени), а жените са склонни повече да споделят;

Мисля, че от посочените факти е напълно ясно, че хотелите, туроператорите и дестинациите трябва да се възползват от възможностите, които предлага Pinterest, още повече че сме във века на „вирусния маркетинг, а това го правят най- добре социалните мрежи!

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed