26 Апр. 2024

Вие сте тук

Трите кита на успешния бар - част 2

16.04.2015

 

 

Дизайн – много хора мислят, че дизайнът е свързан с външния вид на нещата,  но това всъщност е начинът, по който те работят. Красотата на един смартфон например не е в ламарината, а в приложенията, във възможностите които предлага.

Ако един бар е удобно оборудван за барманите, значи е красив. Дали дизайнът е сполучлив зависи от това дали масите са достатъчно удобни, дали са достатъчно големи, дали размерът на чашите позволява да се измият в съдомиялната и пр.

Един страхотен дизайн не означава да се направят нещата просто красиви, но едновременно и да са много функционални.

За хората на висока позиция е много изнервящо да си кажа, когато видят нещо просто и функционално: как не се сетих по-рано? Но човек не работи сам, пак се връщаме на екипната работа - около вас винаги има млади хора, които могат да ви дават идеи и да променят виждането ви. Заложете на тях, защото, както е известно, младите хора са по-креативни. Всъщност, най-креативни са децата, но с възрастта губят това свое качество.

 

Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts

 

Правилата са за това да бъдат нарушавани :-)

Можем да поставяме под въпрос всяко правило, но по един изискан начин.

Преди няколко години решихме да променим и да направим по-свежо менто в един хотелския бар. Разглеждахме много начини, обмисляхме какви съставки да добавим.  Накрая ни хрумна да сложим слаш машина – уред, който се асоциира с място, където се забъркват евтини напитки. Всичко  обаче зависи от това какво слагате в нея. Да я поставиш в бар на петзвезден хотел беше искински скандал, помислиха ни за луди, но който опита пиня коладата, която направихме в нея, си поръчваше отново. Всъщност  правило какво може и какво не може никога не е съществувало официално, но то  свързано с мисленето на хората и техните представи.

 

Добрата комуникация е последният елемент –  информацията помага за успеха, затова трябва да намирате нови и креативни начини да я споделяте помежду си.

 

Менюто – визитната картичка на бара

Идеята на едно  меню е  много бързо да покаже на хората защо трябва да си похарчат парите именно при вас.

Когато хората отиват на ресторант, 80% от тях вече имат представа какво точно искат да си поръчат. Но когато отиват на бар, обикновено нямат никаква идеят какво да пият.

 

Менюто трябва да  е визитната картичка – да може да се прочете лесно и да съдържа цялата необходима информация.

Кое прави  едно меню наистина страхотно:

 

1.       Съдържа цялата  необходима информация за мястото – часовете за работа, как да го намерите, какъв точно бар е, как да се свържете с него, дали може да бъде наемано за частно парти. Важно е да мислим за опита на нашите гости, защото колкото по-релевантна информация им доставим, толкова повече пари ще похарчат. В Калифорния, например, менюто съдържа и информация за калоричността на коктейла или за процента алкохол. Менюто е истински гид за клиентите, който им показва как да си похарчат парите.

 

2.       Защо сте специален. Дори вие да го знаете, трябва много ясно да им посочите причина – дали предлагате специални шампански, старинни шейкъри, които използват при подготвянето на коктейли или някаква друга причина.

 

3.       Менюто трябва да е релевантно на клиентите. В един рок бар, където се поръчва предимно бира, няма смисъл да предлагате засукани коктейли. Още от самото начало трябва да сте наясно за кого отваряте бара и какви хора ще го посещават. Колкото и да ми е неприятно, трябва да призная, че много от менютата се правят, за да впечатлят други бармани, а не за да привлекат клиенти. Правилното меню трябва да ви носи пари.

 

4.       Менюто трябва да е живо. Всяка ябълка, всяко парченце лед струват пари, така че трябва да знаем колко ще струва коктейлът, когато му прибавим съответните съставки. Няма нищо страшно, ако изхвърляме всеки ден три връзки мента, но ако изхвърляме повече продукти, това ще се отрази на приходите ни.

Не забравяйте, че цената на коктейла включва и много косвени разходи, - например, обучението на персонала  или кредитите, които сме вземи от банката.

 

Ефикасност е ключовата дума при съставяне на менюто. Всичко опира до приходите, които получавате в края на деня. Споделяйте цифрите със своя екип, защото ако не са им известни, няма да знаят и как да направите успешен бизнес. Ако им покажете, че се харчи твърде много, може да ги подтикнете да мислят как да спестите.

 

5.       Включване на екипа. Хората трябва да бъдат въвлечени в измислянето на съставките, работата с доставчиците. Те ще се чувстват по-добре, когато дават менюто на клиентите, ще се чувстват горди, че са участвали в съставянето му. Оставете ги да ви критикуват, защото те добре знаят как нещата трябва да вървят.

 

6.       Доставчиците. Законодателството в САЩ  например е много по-рестриктивно, отколкото в Европа, така че тук имате много повече свобода. Има парадокс в това, как работим с доставчиците през последните 10-15 год в Централна и Източна Европа. Повечето доставчици започват да ни карат да плащаме за какво ли не. Аз работя само с брандове, които имат същата философия и споделят същите ценности, които и аз. Не позволявам никакъв монопол. Ако продавате само една марка от една компания, дискриминирате вашите клиенти, защото не им давате избор. А едно от най-красивите неща в демокрацията е, че ни дава избор. Избирам само онези, които предоставят инсентив, обучават служителите и пр. Но и доставчикът е бизнесмен като нас, затова трябва да внимавате как ще се договаряте. Няма никакъв смисъл да поучавате отстъпки за определени позиции, но според договора да сте задължени да купувате всичко останало на много по-висока цена. Онова, което съм научил, независимо дали купувам водка или лимони, е да искам писмен договор.  Да го подпиша,  го принтирам и го изчитам три пъти. След това калкулирам всяка точка и чак след това слагам подписа си.

 

7.       Тайминг. Вашият бар е толкова добър, колкото най-лошият ви служител. Трябва да можете да доставяте всичко през цялото време. Трябва служителите да са в състояние да предложат всичко, което фигурира в менюто.

 

8.       Когато описвате вашата напитка, трябва да го направите по атрактивен начин. Визуализирайте всичко, защото това ще ви помогне. Понякога е достатъчно да смените името и позицията на напитката в менюто, за да стане по-популярна.


Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed