19 Апр. 2024

Вие сте тук

Стейк-хаусът конкурира традиционните заведения за кебап в Истанбул

03.02.2014

Заведенията, предлагащи кебап, оформят традиционната култура на хранене в Истанбул, но напоследък се сблъскват с конкуренцията на стейк-хаусите, които набират все по-голяма популярност, съобщи сайтът worldbulletin.net.

 

Фокусирани върху качеството на  месото и иновативните начини на обслужване, те са удоволствие едновременно за окото и стомаха, но съвсем не и за портфейла. Бъдещето на традиционните заведения, предлагащи кебап и дюнери не е много светло, коментира собственик на ресторант пред Анадолската агенция.  Според него културата на стейка направо смазва традиционния кебап. Предизвикателството, по негови думи е същото като появяването на  хамбургери и заведения за бързо хранене култура в Турция през 80-те . Засега хамбургерите печелят надпреварата с традиционната турска храна, казва той.

 

Според Кюнейт Асан, който внася концепцията на стейк-хаусите в Турция и вече е собственик на няколко в Истанбул, кебапът е ястие, което винаги ще има традиционно място в турската култура, въпреки че този тип заведения преживяват трудни времена поради това, че не са иновативни и конкурентоспособни. По думите му конкуренцията на пазара в Истанбул е огромна, така че традиционните заведения трябва да реновират менютата си и презентацията на ястията, които остават неизменни в продължение на десетилетия. Те трябва да отговорят на изискванията на потребителите, ако искат да привличат посетители, казва ресторантьорът. Ако не го направят, просто ще изчезнат, прогнозира той.

 

Мехмед Ясин, популярен ресторантски критик в Турция, не споделя песимизна на Асан. Според него стейк-хаусите са популярни само сред хората с високи доходи. В случай на икономическа криза този тип клиенти просто ще спрат да посещават скъпите заведения, нещо, което не се отнася за любителите на кебап. Заведенията за кебап ще останат пълни, защото са достатъчно достъпни за всички посетители, смята той.

 

В момента стейк-хаусите изживяват бум в Турция, макар че през последнито десетилетие на този пазар станаха популярни също японската и монголската кухни.

 

В последно време на турския пазар навлязоха нови играчи като Dogus Holding, който през 2011г. плати US$6.8 млн за половината от акциите в известния истанбулски стейк-хаус Nusr-et. Според турската преса Али Сабанчи, собственик на лоукост авиокомпанията Пегас Еърлайнс също търси възможност да навлезе в ресторантьорския бизнес, като си купи стейк-хаус.

 

Причина за интереса е, че концепцията е привлекателна сама по себе си, коментира собственикът на стейк-хаус Асан. Турците по принцип обичат месо, а качественото и добре приготвеното месо, сервирано по нетрадиционен за тях начин, е още по-атрактивно, казва той. Освен това стейк-хаусите разнообразяват традиционното агнешко и овнешко с висококачествено телешко, което доскоро не е било познато на турския пазар. В допълнение, тези заведения предлагат съвсем различна атмосфера от традиционното кебап-заведение, което също привлича посетителите. Според анализатори обаче появата на стейк-хауси е ограничена предимно с Истанбул и някои големи градове, докато в останалата част на страната отдават предпочитание на традиционните ресторанти.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed