29 Апр. 2024

Вие сте тук

Социалните медии са полезни само за благородни каузи, твърди Wanderlust Report

10.05.2011

Две години след като започна най-големият маркетингов експеримент на нашето време, специалистите по маркетиране на дестинациите се питат беше ли това прах в очите на хората? По-скоро не, е отговорът на една от най-успешните компании за управление на дестинации Wanderlust. Според последния й доклад социалните медии имат своята роля в туристическия маркетинг, но тя зависи от това за какво и как се използват. Ето няколко наблюдения на експерти на компанията за слабостите и предимствата на социалните медии на туристическия пазар.

Социалните медии са социални, не комерсиални

Социалните медии позволяват на хората да осъществяват по-лесен и бърз контакт помежду си – със свои близки и приятели, както и с хора, с които споделят еднакви интереси. Тези хора използват социалните медии, за да споделят с останалите свои преживявания, както и да ги привлекат към определени каузи. Ключовата дума тук е „социален“, а това означава, че това е канал за комуникации между хората, а не за маркетинг и продажби. Всеки опит да се продава нещо през социалните медии прекъсва общуването и е много вероятно да се окаже неуспешен.

Да правят добро е нещо, което социалните медии правят най-добре

Много от най-успешните маркетингови кампании в социалните медии през последната - година са някакви движения – кампании, призвани да правят добре и да помагат на другите. Те увеличаваха трафика, но не задължително водеха до ръст на продажбите. Кампанията на Куинсланд, Австралия /най-добрата работа в света/ беше свързана с предлагане на работа, не с реклама на туризъм. Кампанията Pepsi Refresh подтикваше хората да гласуват за онези, които заслужават най-много да получат дарение. Според екипа на Wanderlust от хората, които са гласували за тази кампания, едва 30% са купувачи на продукти на Pepsi.

Силните брандове са на върха на социалните медии
Дестинации, курорти и атракции, които имат ясни бранд-позиции, предлагат добре дефинирани преживявания на гостите си и нещо, което те с удоволствие споделят впоследствие в социалните медии. Брандовете могат да поддържат връзка с клиентите си в социалните медии, но трябва да дискутират с тях въпроси, свързани със социални теми , околна среда или забавления и да привличат по този начин фенове.

Социалните медии са страхотен инструмен, с който можете да ангажирате съществуващи клиенти

Ако имате голяма клиентска база, и в частгност ако имате много „адвокати“ на бранда, социалните медии и социалният маркетинг могат да играят ефективна роля за ангажирането на клиентите ви. Социалните медии са среда, в която те изпращат покани до свои приятели, когато виждат промоции, римайтндъри и др. предложения на бранда. Дестинации и атракции, които имат повторни гости – такива като ски курорти, къмпинги или театрални групировки, могат да използват социалните медии, за да са в постоянен контакт с гостите си, които най-вероятно биха ги посетили отново.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed