19 Септ. 2020

Вие сте тук

Под знака на Коледа

07.12.2010

THExperts

Наближават коледните и новогодишните празници – сезон, в който работата никога не свършва, а хората никога не са достатъчни. Мнозина ще се нуждаят от допълнителен персонал, но често външните хора се оказват по-голям проблем, отколкото тяхната липса.

Ето няколко съвета на Керълайн Купър, американски експерт с 25-годишен стажв областта на персонала в хотела и неговото обучение.

Новият персонал

При подбора на временен персонал трябва да проявите същото внимание, както когато наемате редовните си служители.Не се подлъгвайте и не наемайте някого, само защото в момента е свободен. Днес повече от всякога имате нужда от хора, които ще издържат на напрежението. Някой с неправилно отношение към работата си няма да остави у гостите неизгладими приятни впечатления от престоя и няма да ги накара да си мечтаят за следващото посещение при вас. Имайте предвид, че за мнозина гости това ще е първото посещение в хотела, така че убедете се , че първото впечатление няма да се окаже и последно.

Насоки

Всеки новопостъпил трябва да знае какво се очаква от него още от първия му ден. Убедете се, че е получил необходимите инструкции, че е наясно с нещата, които се планират за деня. Няма да имате време да препроверявате дали е извършил всичко правилно и дали нещо не липсва. Трябва предварително да му дадете цялата необходима информация, така че да има време да я „смели“. Най-важните неща са:

- Определете ценностите си, кои са гостите ви и какви са очакванията им.

- Направете ясно описание на длъжността, задълженията, свързани с нея, графика на работа и каква е ролята на човека в общата картина.

- Изяснете базовите стандарти по отношение на външния вид, поведението на служителите, работните часове и почивките, храненето, безопасността на храните и пр.

Първото впечатление е най-важно.

Уточнете какви са стандартите ви по отношение на посрещането на гостите, приветствието към тях, включително какви са процедурите за резервация, ако те влизат в задълженията на новия служител. Дори хората, които нямат пряк досег с гостите, трябва да знаят какъв е протоколът в случай, че някой от гостите се обърне към него.

Хората не могат да продадат нещо, ако не знаят за съществуването му. Убедете се, че новопостъпилите познават продукта, какви промоции и комплименти предлагате. Нека хората опитат ястията, да видят как изглеждат, каква е цената и какви екстри предлагате (особено за фиксирани менюта и празнични пакети).

Съставете наръчник как служителите ви да се справят с трудни ситуации, оплаквания на гостите или груби клиенти. Определете границата докъде трябва да се справят с тези ситуации сами и кога трябва да поискат намесата на по-висшестоящ, по-опитен служител или мениджър. Той трябва да включва още:

- Каква е ролята на ъпселинга, кои са продуктите, които могат да промотират, включая бъдещи събития? - - - Какви са предимствата на тези оферти или продукти от гледна точна на клиента?
- Какви са процедурите за плащане, включая процедурите за сигурност или проверка, и как да се справят в случай на проблеми.

Подкрепа и екипна работа

Не позволявайте служителите ви да са прекалено стеснителни или притеснени да поискат помощ от другите. Определете ясна процедура за информиране за кризисни ситуации, кого трябва да уведомят в случай на необходимост и към кого да се обърнат за помощ.

Екипната работа играе ключова роля. Представете новопостъпилите и целия екип един на друг, определяйки отговорностите на всеки от тях и се убедете, че не са останали непокрити задължения или дублиране на усилията. Избягвайте ситуации, в които интересите им се кръстосват.

Всеки временен служител трябва да знае, че може да разчита на някого да го подкрепи и посъветва в трудна ситуация. Колегите трябва да са внимателни и търпеливи с новите служители и да им оказват необходимото съдействие, когато ги помолят.

Не позволявайте да ви изненадат в последната минута. Определете процедура за действия извън стандартните работни часове, както и някой, който ще може да замести неочаквано разболял се служител.

Оценка на работата и поощрения

Ако основният ви екип получава поощрения, убедете се, че и временно наетите също ще бъдат оценени по същата схема.

Нека да знаят, че има какво да очакват и това ще задържи интереса им. Ангажирайте ги със социални дейности и накрая на сезона им дайте поощрения.

Следете внимателно работата на всеки и вижте дали не струва да го задържите за постоянно. Поддържайте репутация на добър работодател. Отнасяйте се към сезонните служители добре и те ще са доволни да дойдат и следващия път като допълнителна работна ръка. Освен това ако се отзовават добре за вас във форумите и в разговори с техни колеги, няма да имате никога проблеми с намирането на сезонен или временен персонал.

Помнете, Коледа е време, което ви предоставя отлична възможност да впечатлите онези, които идват за пръв път, и да им осигурите едно страхотно преживяване. Първата стъпка към създаването на още един лоялен клиент. Не пропускайте този шанс.


THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed