19 Юни 2019

Вие сте тук

Мобилна експанзия на туристическия пазар

15.09.2016

Представете си времето, когато, за да планира пътуването си, човек ще използва повече мобилните си устройства, отколкото компютъра на бюрото, а уебсайтовете на онлайн агенциите и хотелите ще си приличат все повече заради използването на общ шаблонен интерфейс. Представете си, че това няма да се случи някъде в далечното бъдеще, а вече се случва тук и сега. Така поне твърдят експертите от eDigitalResearch, които са направили сравнителен анализ на 18-те най-популярни в Европа туристически ресурса и стигнаха до интересни изводи.

 

Мобилна eкспанзия

 

Според получените данни на определен етап от планирането напътуването с помощта на тези ресурси туристите започват да използват мобилните си устройства толкова често, колкото и стационалните компютри. Това е свързано с постоянното подобряване на удобството на мобилните търсачки и акта, че резултатите от търсенето все повече съответстват на очакванията на съвременните туристи. Два са основните фактори за високия тем на ръста на удовлетвореността от мобилното търсене – подобряване на качеството на снимките и прозрачност на ценообразуването, е изводът от проучването. В същото време според туристите удобството на разширеото търсене на хотели и самолетни билети на мобилните устройства все още има нужда да бъдат значително подобрени.

 

Мултиплатформен лидер е Booking.com: ресурсът е оптиизиран за всички типове мобилни устройства и според получените данни потребителите с еднаква честота влизат на сайта от смартфон, таблет и стационарен компютър. Висока оценка на анкетираните са получили push-уведомленията на мобилните устройства за промените в цените в интересуващите ги дестинации, информацията за резервацията и бързото и удобно търсене.

 

Туристическите онлайн агенции продължават да доминират в рейтинга: второ място заема Hotels.com, третото и четвъртото са за Late Rooms и Expedia.

 

За пръв път в подобни проучвания най-висока оценка е получила веригата Holiday Inn (хотелска групировка IHG) заради обновеното си приложение. С най-висока оценка 81,6% това приложение поставя хотелската верига на едно ниво с лидера Booking.com. Потребителите високо са оценили обновения дизайн и удобството на приложението, както и полезните функционални възможности за новите потребители.

 

Според Стив Брокуей, директор проучвания в eDigitalResearch, след няколко несполучливи опита брандовите най-после са започнали да предлагат на туристите качествени мобилни сервизи. По думите му много скоро мобилните устройства ще изместят по популярност стационарните компютри и не изключва това да се случи още до края на годината. Затова за да се откроят от конкуренцията хотелските и туристическите брандове трябва да се фокусират върху обслужването на клиентите и качествената поддръжка на клиентите.

 

В момента по качество на поддръжката на клиентите най-добре се представят Best Western, Late Rooms и Booking.com. Положителни са отзивите на туристите за онези туристически брандове, на чиито сайтове лесно могат да бъдат намерени информация за контакти и телефон за връзка с клиентите.

 

Например,  Best Western винаги публикува контактите и телефона за връзка със съответния отдел на видно място  на сайта, достъпно от всяко устройство, а Booking.com за удобство на търсенето използва “често задавани въпроси“ и локализирани данни за посетителите от различни държави.

 

Всички туристически, хотелски сайтове и приложения си приличат

 

Все повече сайтове и приложения използват общи стандарти и шаблон в дизайна,  а маркетолозите все по-често „заимстват“ опит и използват едни и същи похвати за реклама.

 

Появата на сервиз като BookingSuite и купуването на дигиталната агенция FastBooking от хотелския оператор Accor и още редица случаи на сливания и поглъщания потвърждава факта, че в туристическия онлайн броят на унифицираните сайтове, приложения и системи за резервация ще продължава да расте. От една страна според експертите това е добре, защото ще има повече качествени сайтове и на потребителите ще им бъде по-лесно да се ориентират заради използването на общи UX стандарти. От друга, според Стив Брокуей, за да се откроят от коскуренцията, на хотелите няма да е достатъчно да използват стандартни маркетигови онлайн инструменти и активно да внедяват последните технологични новости. Трябва да инвестират за качествен сервиз за клиентите, използвайки всички достъпни и удобни начини за комуникация. А новите технологии трябва да са инструмент за осигуряване на максимален брой канали за комуникация между потенциалния гост и хотела или ОТА.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed