20 Апр. 2024

Вие сте тук

Клиентите търсят туроператорите за по-дълги и скъпи турове

21.08.2012

Туристите търсят услугите на туроператор за турове, които продължават по-дълго време и струват по-скъпо. Това показват резултатите от проучване на консултантската компания PhoCusWright Inc., извършено по поръчка на известното американско туристическо b2b издание Travel Weekly.


Според проучването видът и качеството на туровете, които се купуват чрез туристическа агенция или туроператор, се различават значително от пътуванията, за които се правят резервации директно в интернет. Освен това клиентите, които купуват пакети чрез посредник, търсят през годината повече туристически услуги.


По-често, по-дълго, по-скъпо

Интересен факт е, че и трите характеристики на резервирането чрез туристически фирми – големият брой пътувания през годината, голямата продължителност и висок бюджет, - остават без промяна в сравнение със същото проучване на потребителското поведение, проведено през 2004 г. Тогава се прогнозираше, че през следващите години интернет сериозно ще отслаби позициите на туроператорите и турагентите. Ясно е обаче, че през годините последните са доказали правото си на съществуване, посочват авторите на проучването.


Според резултатите му онези, които търсят услугите на агенции, пътуват повече от останалите, извършвайки 4,5 пътувания на човек годишно при 3,7 сред самостоятелно организиращите ваканциите си.


Средната продължителност на пътуванията, организирани чрез туроператор, са били с 50% по-дълги, като показателите са съответно 7,8 нощувки и 5,3 нощувки.


Средната сума на ежедневните разходи в първия случай е $351, което също е с 50% повече, отколкото без помощта на туристически фирми ($245). Средният доход на хората, които през последната година са търсили услугите на турагенти и туроператори, е $8366 срещу $4728 за онези, които пътуват самостоятелство.


Както показва проучването обаче, малцина участници в анкетата през годината са използвали или само туроператор, или онлайн резервации. В същото време „радикалните“ клиенти, които отдават предпочитание само на един формат, са повече сред самостоятелните туристи.

 

Видът на пътуването има решаващо значение


Решаваща роля за формата на обслужване играе видът на планираното от туриста пътуване, е изводът на експертите от PhoCusWright. Колкото е по-дълго и по-сложно за организиране, толкова по-голяма е вероятността да бъде купено чрез туристическа фирма.


Всички пакети за повече от 4 нощувки са купени чрез агенции, показва още проучването.

Сред причините, които карат туристите да отдадат предпочитание на туристическите фирми за дълги пътувания експертите посочват на първо място фактора риск - колкото по-дълго е пътуването, толкова по-висок е рискът, че нещо ще се обърка, казват те.


Самите туристи посочват на първо място необходимостта от консултацията с експерт.



Високо доверие към туроператорите


Доверието към агенциите остава доста високо и всеки трима от четирима клиенти се обръщат към агенциите именно с искане на съвет и консултация.


Алтернативните форми на резервация се използват само в един случай – при търсене на най-ниска цена. Някои търсят най-ниска цена и при туроператорите, но броят на хората, които го правят, е три пъти по-малък, отколкото на самостоятелните туристи.

 

Според изследователите интересни са и други разлики в потребителските групи. Например, близо половината (48%) от онези, които търсят услугите на туроператор, избират пътувания в чужбина. Само 11% от туристите, които разчитат на собствените си сили, дръзват да си организират сами пътуване зад граница.


Едно от четири пътувания, организирани от туроператор, е с цел бизнес, а при онези, които не искат да ползват услугите им, бизнес пътуванията са два пъти по-малко.


Клиентите

До туроператор прибягват обикновено семейства, хора на възраст над 35 години и с доход над $75 хил. Повече от половината от тях са похарчили за почивката си през последната година средно $3 хил. и едва 2% – $25 хил. или повече.


Неорганизираните туристи по-активно използват различни туристически портали и се интересуват от мнението на други потребители, отколкото онези, които пътуват организирано. Използват ги 60% от първите и 47% от вторите, като около една трета от самостоятелно пътуващите твърдят, че те оказват голямо влияние върху избора им.



 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed