20 Апр. 2024

Вие сте тук

Имате ли стратегия за достигане до потребителите на мобилни – част II

18.06.2010

Част II

Благодарение на мобилния софтуер гостите ви се почувстват причастни към това, което се случава при вас.

Мобилните приложения могат да бъдат много приятни и често включват някои интересни опции. Например Smartstay има интерактивна карта, с която гостите могат да намерят местоположението на всички пепоръчани от хотела ви ресторанти, барове, културни и природни забележителности и т.н. Гостите биха могли също да разглеждат снимки и клипове на хотела ви. Потребителите ще могат също така да да използват някои ектри като виртуални пощенски картички, които могат да изпращат на приятели и познати.

КОЛКО ВРЕМЕ И КАКВИ СРЕДСТВА СА МИ НЕОБХОДИМИ?

Някои хотели са скептично настроени към развиването на мобилнста стратегия, тй като не са сигурни в това колко ще трябва да инвестират в нея. Както при всяко маркетингово начинание ще ви е необходимо известно време да планирате всичко, но това няма да ви коства свръхусилия. Разбира се всичко зависи от стратегията, която ще изберете. Вярваме, че еднин от добрите варианти е използването на приложение за iPhon, затова по-долу ще рзгледаме малко по-подробно възможностите му и разходите за него.

Какво ви трябва за да внедрите и поддържате приложение за iPhone?

Първо нека разгледаме по-подробно самото приложение. Колко време ви е необходимо е вероятно един от първите въпроси, които вълнуват хотелиера. При добра кординация на работата след няколко сеедмици вече ще имате функциониращо приложение.

O’Rourke ви предоставя приложението, а след това вие самите можете да управлявате съдържанието му през система, която е достъпна онлайн. Няма необходимост от програмиране, а вие трябва просто напишете съдържанието. Качването на снимки и видео материал също става бързо и лесно. Ако пък решите, че не можете или не искате да се справите с това, O’Rourke предлага като допълнителна услуга да създаде и качи съдържанието вместо вас. След това има период от около две седмици, в който чакате одобрение от компанията. След като получите одобрение гостите ви ще могат да я свалят и да я използват. Предимството е, че тъй като е създадена специално за модели на Apple, няма да срещнете никакви технически затруднения.

За да разпращате новини и промоции на клиентите си не е необходимо да назначавате допълнителен човек, но за да бъдат кампаниите ви ефективни е добре да има някой (обикновено от отдел маркетинг), който да гледа сериозно на поставената задача. Разбира се бихте могли да предоставите това задължение на O’Rourke.

Количеството и качеството на информацията зависи единствено и само от вас (освен ако O’Rourke не е поел тази отговорност). Най-добре е да се обновява информацията всеки ден. Хотелите могат да използват и Twitter за да достига кампанията ви до по-голяма аудитория. Задължително е да имате ясна визия за това какво искате да постигнете с приложението. Целите да повишите лоялността на гостите? Или искате да увеличите посещаемостта на заведенията и СПА центъра? Приложението може да бъде използвано за постигане на най-различни цели и то едновременно. Това, обаче би могло да се получи само ако сте наясно с тези цели и с начина, по който ще ги достигате. Цената, която ще платите както за инсталирането, така и за поддръжката няма да е никак голяма, ако знаека какво и как да постинете, тъй като това е един много мощен инструмент, особено сега, когато вие ще бъдете едни от много малкото, които ще го използват. А в бъдеще опитът ви в работата с него отново ще ви помогне да държите челни позиции.

 

Каква е най-добрата стратегия за моя хотел?

На картинките по-долу можете да видите как изглежда един сайт направен специално за мобилни устройства и как би изглездал на тях такъв, който е конфигуриран за персонален компютър.

 

Какво да изберем – уеб сайт или приложение?

И двата варианта имат своите предимства и недостатъци. Доводите ни да смятаме приложението за по-добър избор са следните: по-бързо е, има по-добър интерфейс, позволява повече ектри, осигурява по-добра и лесла навигация и като цяло има по-добра функционалност.

Основното предимство на уеб сайта е възможността, която ви предоставя да достигнете до потребителите на най-различни марки и модели смартфони. Проблемът е, че това може да доведе до редица технически проблеми и в крайна сметка вие отново може да не достигнете до повечето ползватели. Някои приложения като Smartstay от своя страна имат възможност да бъдат използвани и от прителжателите на мобилни устройства, различни от iPhone.

В наскоро публикувана статия Адам Кирби цитира Tishman Hotel Corp. Те използват както сайт, така и приложение iPhone apps и смятат, че “Дори най-добрите сайтове не са така удобни за потребителите както приложенията, които те могат да си свалят. А с тях може да се работи дори и без интернет връзка. Що се отнася до функционалност, да преминете от уеб сайт на приложение е като да се преместите от economy class в business в един самолет. ” Въпреки, че ползващите предимно класически персонални компютри и лаптопи са свикнали да преравят мрежата за да намерят това, което им трябва, те бързо свикват с приложенията. Значително по-лесно е просто да изберете една иконка от дисплея, отколкото да прекарате 20 минути в търсене информация за ресторанта, където сте решили да вечеряте.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed