19 Апр. 2024

Вие сте тук

"Икономии във всичко" е приоритетът на травел мениджърите през 2012 г

06.02.2012

Травел мениджърите на компаниите ще концентрират през 2012 г. усилията си върху контрола на разходите за служебните пътувания, показват данни на проучване, провенето от главния офис на Carlson Wagonlit Travel (CWT).

През периода октомври-ноември 2011 г. експертите на Carlson Wagonlit Travel са провели анкета сред 290 травел-координатори по цял свят. Те са установили, че икономиите от транспортни услуги /авиакомпании и наземен транспорт/ са начело на листата от приоритети за 2012 г. Следват спазване на травел-политиката на компанията, оптимизирането на средствата за хотели и увеличаване дела на онлай-резервациите.

Осигуряването на безопасността на служителите през тази година слиза от осмо на девето място в списъка на приоритетите. Вероятна причина за това е фактът, че много компании вече са затегнали процедурите в тази насока във връзка със стихийните бедствия, политическата нестабилност и други събития в последно време.

„Зелената политика“ заема последно място в списъка на приоритетите. При това съществуват и регионални различия. За компаниите в Северна Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион, например, спазването на травел-политиката на компанията е с най-висок приоритет.

За да икономисат от въздушни и наземни транспортни разходи, травел-мениджърите прибягват към повишаване на нивото на вътрешните комуникации (52%), следва сключване на дълготрайни търговски договори и преговори с доставчиците през годината (50%). За оптимизиране на разходите много мениджъри възнамеряват да заложат на хотели, с които имат партньорски споразумения (61%), да използват предпочитани инструменти за резервации (47%), преговори за включените в пакета услуги (44%).

Експертите на CWT са установили и че най-популярни индикатори за ефективността през 2012 г. ще са: анализът на пропуснатите възможности за икономия при самолетните превози, което означава сравняване на наличните най-ниски тарифи към момента на резервацията с действително платената сума (63%), използване на тарифи с рестрикции вместо гъвкави тарифи (56%), определяне на средната цена на билета (56%) и замяна на живото участие с онлайн-конференции (41%).

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed