19 Септ. 2020

Вие сте тук

Зелени хотели, бътлър служба - оксиморон или две страни от една монета?

29.11.2010

 

Стивън Фери, специално за THExperts

Идеята за зелените хотели е родена  не толкова заради грижите за опазване на околната среда, колкото по икономически съображения. Тогава как един скъп бътлър-отдел в този сектор ще балансира с орязаните бюджети? Може би по-сериозен е въпросът: Има ли все още търсене на лукс в света на хотелиерството? На 32-та Международна изследователска конференция в Манхатън в началото на юни първият уъркшоп носеше заглавието "Лукс".

Общо бе мнението, че луксът не се реклмира достатъчно силно в медиите и публичното пространство. По-голямата част от произвежданите продукти в САЩ могат да бъдат произведени в Китай по китайски стандарти – млякото на прах да съдържа меламин, бижутата - тежки метали и какво ли още не – резултат от  усилията на толкова много компании по света да постигнат ниски разходи без значение какво ще е качеството на продукта. Ирония буди фактът, че все по-увеличаващото се богатство в Китай, построено отчасти от продажба на некачествени чанти марка '' Gucci '', говорейки метафорично, може да възвърне търсенето на луксозни марки. Много луксозни хотелски марки разчитат да открият нови хотели в тази огромна страна. Корпорацията IHG дори възнамерява да назначи и обучи 70 000 души нов персонал именно в Китай.

Въпреки че хотелите по света се стремят да намаляват разходите си ( Sands наскоро похарчи 6 милиарда долара за хотел Marina Bay Sands в Сингапур ), строителните кранове изобилстват навсякъде по света.

Дали все още бътлърите са част от визията за лукса? Не е задължително, след като хотелите предлагат услуги на високо ниво без тях в продължение на толкова години. Въпреки че понякога ги наричат ''бътлъри'' или ''лични асистенти'' , ако те не изпълняват всички задължения, касаещи хотелския бътлър, хотелите изпускат златната възможност да спечелят клиенти и да ги обслужват с качеството, което те очакват. За съжаление, твърде много хотели ограничават компетенциите на бълтър-отделите и по този начин ги отделят от съвкупността от услуги, които се предлагат. В резултат на това техните бътлър-програми пропадат или трудно се реализират.

Сегашното подценяване на бътлърите идва от пропилените усилия на политици за влияние във финансови и други компании, създавайки впечатление в публичното пространство, че бътлърската дейност е обвързана с лукс; също и поради неправилното управление на това звено, в резултат на което услугата не е на желаното ниво.

Добре управляваните бътлър отдели предлагат цялостна съвкупност от услуги, които понякога не са предназначени за хотелиерството. Туристите търсят качество и в този смисъл има ли по-добър начин от повишаване качеството на услугите от добавянето на услуги?

Според Бил Фишер, представител на компанията Фишер Травел, често 5-звездни хотели губят реномето си, предлагайки услуги на стойността на 2-звезден хотел. Той припомня, че поддържането на добра клиентела и привличането на нова зависи много от нивото на услугите.

По време на Международната изследователска конференция в Манхатън редица специалисти стигнаха до извода, че богатите туристи търсят основно лукс. Но те не желаят да бъдат само глезени, а и да са в контакт с обкръжаващата ги среда и култура. Не на последно място е и тяхното желание да видят запазена природа.

Именно този въпрос ни връща към същността на статията: стремежът към лукс и комфорт, който включва бътлърите, по-конкурентен ли е от идеята за запазената природа? За да се постигне печалба, трябва да се инвестира, но за да се запазят зелените пространства също са необходими пари. Вв крайна сметка явно, че не са необходими чак толкова много средства, след като много нови сгради са проектирани с тар. ''зелен'' дизайн.

Що се отнася до бътлърите, обучението и назначаването им струва по-скъпо, отколкото функциорането без тях. А наличието на този отдел води до създаване на контакти, чрез които посещенията в хотела се увеличават; силно предлагане на разнообразни по вид услуги; доволни клиенти, които препоръчват хотела на други туристи; повишаване на нивото на услугите и диференциацията на хотела от конкурентите.

В заключение, цитирайки Хоми Вазифдар, управляващ директор на компанията Канион Екуити и участник в споменатата международна конференция, ''луксът и природата са изключително необходими за хотелиерската индустрия днес''. Единият компонент прави обекта привлекателен за по-заможните, а другият спестява пари и повишава броя на туристите на всички нива. Те са двете страни на една монета.


За автора:

Стивън Фери е Председател на Международния Институт за модерни бътлъри

Като създател и председател на Международния институт за модерни бътлъри  той призовава за повишаване на стандартите на хотелиерските услуги по света, опирайки се на уменията на британския бътлър. Той се изказва и пише материали в сферата на хотелската индустрия, а неговите две книги – ''Бътлъри и Мениджмънт на домакинството'' и ''Хотелски Бътлъри, големите диференциатори на услуги'' се използват от много бътлъри и техните работодатели в цял свят. Успоредно с ръководенето на Института г-н Фери се занимава с обучение на бътлъри и мениджъри на домакинство в частни вили и резиденции, хотели и ваканционни комплекси, училища и компании. Професорът, който е започнал своята кариера като педагог ( в Англия и по-късно в САЩ), специализирайки в техники за обучение, днес набляга върху механичните и комуникативни умения на бътлъра.

Допълнително се занимава с консултиране на частни предприемачи. Фери е създател на стандартите за оценяване на хотелския бътлър, които са в употреба в индустрията днес и заедно със SPA Hospitality Worldwide въведе понятието Спа Бътлър в хотелиерския бизнес. Той е вицепрезидент на Americas of Market Key, управлява организацията Green Hotels of the World и Green Hotels of the World Society, които са портали за зелените хотели по света. 

http://www.modernbutlers.com/






THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed