20 Апр. 2024

Вие сте тук

Делян Добрев: Рекламатана ключови пазари и вътрешният туризъм са сред най-важните ни проекти

09.04.2012

Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България и провеждането на целогодишна рекламна кампания за страната ни по водещите паневропейски телевизионни канали са сред най-важните за развитието на българския туризъм. Това заяви министърът на икономиката, енергетиката и туризма при подписването пет нови договора по оперативна програма „Регионално развитие“ за ефективен туристически маркетинг на стойност близо 20.5 млн. лв. На церемонията присъстваха министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.

България има голям потенциал за развитие на вътрешния туризъм, каза министър Добрев. Българите все още пътуват малко и почиват предимно в летните и зимните курорти. Нашият стремеж е да удължим сезоните и да включим пролетта и есента като активни туристически продукти. Проектът ще ни даде възможност да привлечем интереса на вътрешните туристи към посещения извън големите традиционни курорти.

Другият важен проект по ОПРР е за целогодишна реклама за България като туристическа дестинация по водещи паневропейски тв канали, допълни Добрев и изтъкна, че те са сред най-големите и най-гледаните – Euronews, Eurosport, Discovery, National Geographic. Търсеният ефект е да продължим да стимулираме ръста на туристите, регистриран през последните години.

 

Министър Добрев подчерта, че интегрираните комуникационни кампании за България на целевите й туристически пазари са също от голямо значение за сектора - Русия, Германия, Румъния, Великобритания, Полша, Швеция, Украйна, са сред най-важните ни фокуси за увеличаване на притока чуждестранни гости. Добър ефект дават също участието на страната ни на специализираните борси и включването на туроператори и турагенти в опознавателни пътувания за представянето на България като целогодишна дестинация.

По ОПРР извън основната инфраструктура, която финансираме - общинската, има един много важен приоритет – развитието на българския туризъм, който има огромен потенциал, допълни министър Павлова. Средствата по програмата за тези проекти са 370 млн. лв. От тях 64 млн. лв. са предвидени за развитие на туризма – това са т. нар. меки мерки. По тях вече имаме 9 договора, по които МИЕТ е бенефициент,  4 от тях вече са приключили, усвояването на средствата е изключително добро - почти 50%, подчерта Павлова. Тя обеща всеки освободен и спестен ресурс, да бъде използван за нови проекти. През  следващия програмен период по ОПРР отново ще има приоритетна ос за туризма в два направления – национален туристически маркетинг, допълнен с туристическа инфраструктура в общините, обобщи регионалният министър.      

Зам.–министър Маринов припомни сериозния принос на туризма в платежния баланс на страната ни – над 2.6 млрд. евро за миналата година. Особени надежди за ръст на туристите възлагаме на руския пазар след признаването на шенгенските визи на руските граждани за пребиваване в България, както и решението на „Росавиация“ руските авиокомпании с чартърни програми вече да могат да летят към България от 1 юни до 1 септември.

МИЕТ е бенефициент по 14 договора по приоритетна ос 3 на ОПРР „Устойчиво развитие на туризма“ (операция „Национален туристически маркетинг“) за 2007-2013 г., а МРРБ е управляващ орган по тях. Те са на обща стойност близо 64 млн. лв. Новата финансова помощ е по схемата „Подкрепа за ефективен национален маркетинг на туристическия продукт и подобряване на информационното обслужване по ОПРР“. Новите проекти са финалните пет от 14-те: «Маркетингови проучвания, анализи, методики и оценки на ефективността на националния маркетинг, изготвяне и актуализиране на стратегии», «Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България», «Провеждане на целогодишна рекламна кампания за България по водещи паневропейски телевизионни канали», «Интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари» и «Участия на България на специализирани борси и изложения и организиране на опознавателни турове за туроператори и туристически агенции». Общата стойност на тези пет проекта е 20 490 323,60 лв.

По предните проекти са постигнати следните ключови резултати:

  • осъществени 14 мащабни проучвания и анализи на социо-демографските характеристики на туристите, които посещават България, и на пътувания на българите в страната;
  • проведени 3 вълни на рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизии - Eurosport; Euronews, Discovery Channel и National Geographic Channel
  • проведени 2 вълни на рекламната кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България в тв, радио-, печатни и интернет медии и външна реклама;
  • проведени 3 тематични журналистически тура в страната ("Културно-познавателен туризъм"; "СПА и уелнес туризъм"; "Еко и селски туризъм");
  • изграден официален туристически портал на България www.bulgariatravel.org;
  • разработен и разпространен «Наръчник на туристическия бизнес» и др.
Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed