25 Апр. 2024

Вие сте тук

Българинът пие толкова бира, колкото и повечето европейци

20.07.2016

 

Всяка пета бира се изпива в заведение

 

 

Средно  72 литра или 144 халби бира годишно е изпивал българинът  през периода 2011-2015 г.  Толкова е и средното потребление на пиво в страните от ЕС през последните 5 години. Традиционно с най-висока консумация е населението в държави, известни с пивоварната си култура като Чехия, където средната консумация за същия период е 144 л. (288 халби), и Германия - 107 литра или 214 халби бира на човек.

Това съобщи Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите в България на специална пресконференция по случай 135-годишнината на пивоварна промишленост в България, 60 години пивоварна наука и 25 години от създаването на браншовата организация на пивоварите у нас.

Провежданите през годините проучвания от агенция „Ипсос“ показват, че традиционно с най-голяма честота на консумация на бира са градовете Русе, Монтана, Бургас. През миналия месец любителите на пивото в Русе средно са пили бира 13 пъти, в Монтана - 11 пъти, в Плевен и Бургас - 10 пъти.  Мъжете продължават да бъдат твърди фенове на пенливата напитка - те пият бира поне 12 пъти в месеца, докато жените - 5 пъти. Не само мъжете, но и дамите в Русе също са големи почитатели на пивото и го консумират 9 пъти месечно.

 

Според данни на Съюза на пивоварите, за последните 5 години в България са произведени близо 25 млн. хектолитра бира, от които членовете на СПБ ( „Болярка – ВТ“ АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг  България” АД и „Ломско пиво” АД) имат общ производствен дял 99%.

 

През изминалата 2015 г. те са реализирали 5 050 100 hl пиво, което е с почти 4% повече от продажбите им през 2014 г.

Налице е тенденция за увеличаване на продажбите през заведенията, а за първите 6 месеца на тази година обемът на продажбите се запазва на нивата за същия период на миналата година. Данните на съюза показват, че  през миналата година 22% от продажбите на бира са били в заведения. Друга тенденция е лекото намаляване на РЕТ-бутилките и нарастване на търсенето на стъклени опаковки и кенове.

 

Последна продуктова иновация са непастьоризираните бири, които допълват разнообразието от нови асортименти червено, бок, лагер, тъмно, радлер.

 

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed