18 Апр. 2024

Вие сте тук

Белгия съди Райнеър за некоректно поведение към пътниците

05.10.2017

Белгийският министър на икономиката и въпросите на потребителите Крис Петерс съобщи, че е предал авиокомпанията Райънеър (Ryanair) на Търговския съд. Министърът обвинява авиопревозвача в непрофесионално поведение покрай отмяната на полети.


Петерс коментира, че Райънеър не проявява професионална съвест, защото изпраща съобщения на английски на пътниците, използвали френски или фламандски език при купуването на своите билети. В допълнение авиокомпанията давала твърде малко сведения за правата на пътниците при отмяната на полет.


В такъв мащаб отмяната на полети е неприемлива, липсва професионализъм, коментира Петерс. Той изразява надежда Райънеър да прекрати неправомерните си действия. Медиите уточняват, че жалбата до съда цели постановяването на наказание, ако нарушенията продължат.


Организацията за защита на белгийските потребители "Тест аша" отбелязва, че авиокомпанията е предлагала единствено възстановяване на сумата по билета за анулиран полет, вместо да съобщи на разбираем език на пътниците, че имат право на обезщетение. Това важи особено за случаите, в които полет е бил отменен по-малко от две седмици преди датата, на която е трябвало да бъде изпълнен. Отчита се и че от Райънеър настоявали пътниците, засегнати от неизпълнените полети, да общуват с авиокомпанията само на английски език.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed