19 Авг. 2018

Вие сте тук

Разпространители късат страници от списания след забраната за реклама на алкохол в Литва

Представяте ли си да си купите лъскаво списание, в което са откъснати няколко страници? Точно това се случва на читателите на западни списания, след като в Литва бе въведена забрана за рекламиране на алкохол от 1 януари. Разпространителите на печатни издания в страната са принудени да късат страници от списания като "Вог" и "Нешънъл джиографик", защото ситуацията е непредвидена последица от закона за контрол върху алкохола, който президентката Далия Грибаускайте подписа през юни.

 

Литва е третият по-големина консуматор на алкохол на глава от населението в света. Забраната за реклама на спиртни напитки е една от мерките, целящи да се намали злоупотребата с алкохол.


Прес експрес (Press Express), най-големият разпространител на печатни издания, рискува да бъде глобен с 30 000 евро на страница, ако не премахне или покрие рекламите за алкохол, каза генералният мениджър на компанията Вигинтас Бартасевичус. Знаем, че създаваме проблем за себе си и за издателите, защото покриваме съдържанието им и рекламите, за които са платили, добави той. Очевидно е, че клиентите не са доволни, те направиха скандал в социалните медии, така че дори официалните институции започнаха да мислят за решение на проблема, посочи Бартасевичус. Нещо повече, по думите му най-голямата търговска верига в Литва е отказала да приеме променените списания, тъй като ги счита за "повредена стока".


Издателите на "Нешънъл джиографик" пък са заявили,  че не могат да издадат брой без реклами на алкохол за страна, където месечно се продават 500 бройки.


Политиците все още нямат решение за проблема, който са създали. Напомня на Средновековието и срами Литва в международен план, каза пред журналсти тази седмица Далия Грибаускайте.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed