28 Март 2024

Вие сте тук

Ангелкова: ще се търси възможност за бързо обезщетение на засегнатите от фалита на София тур и Холидей

20.12.2017

На среща днес при министъра на туризма ще бъде обсъдено кога най-бързо могат да се изплатят обезщетенията на купилите туристически пакети от "София тур и Холидей" ЕООД, която вчера обяви, че прекратява дейността си. Днес ще стане известно колко души няма да могат да направят пътуванията, съобщи пред журналисти в МС министър Николина Ангелкова.


Тя уточни, че е поканила на среща  изпълнителните директори на "Алианц- България", с които "София тур и Холидей" има валидна застраховка "Отговорност на туроператора". Поканен е и предишният застраховател "Групама Застраховане" ЕАД, с когото е била предишната полица на туроператора, както и представител на Комисията за финансов надзор и на туроператора.


Министърът определи като странно обстоятелство смяната на застрахователите на 12 декември. Тя допълни, че все още не може да бъде открит собственикът на туристическата фирма. Ангелкова посочи, че през октомври туроператорът сменя собственика си, който е сръбски гражданин.


Ангелкова отправи апел към всички, които са купили през различните турагенти на тази компания туристически пакети, да сигнализират в Министерството, за да може бързо да се реагира по изплащането на обезщетенията, което в някои случаи по Кодекса на застраховането и общите условия на застраховката, може да отнеме три месеца. Министърът съобщи, че ще бъдат сезирани компетентните органи по повод на появила се информация в сайта на туристическата компания, че застраховката е с един милион лева покритие, докато в министерството официалната информация е за 450 000 лева.

 

Вчера Министерството на туризмъ съобщи, че „София тур и Холидей“ ЕООД прекратява дейността си,  Цитирана бе декларация от туроператора, според която след разплатени стари задължения към партньори дружеството е изпаднало в несъстоятелност и не може да изпълни предстоящите пътувания.  В Министерството на туризма е постъпило едно обаждане от клиент, че от два-три дни на телефоните в офиса на туроператора не отговаря никой. За проблема е сигнализирано минути преди на сайта на компанията да се появи съобщение, че прекратяват дейността си.

 

Тази сутрин  председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов заяви пред bTV, че всички потребители, засегнати от фалита на туроператора, ще получат финансова компенсация.

 

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed